Friday, August 25, 2017

(1399) Ch...ch...changes -συνέχεια




Η γραμμή Γκίνζα της Tokyo Metro, η παλιότερη γραμμή μετρό στην Άπω Ανατολή, ανανεώνεται με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020. Δυστυχώς η ανανέωση έχει για θύμα (προσωρινά, ελπίζω) αυτά τα πολύ όμορφα μαρμάρινα σχέδια Αρ Ντεκό από τη δεκαετία του 1920-1930. 



Ευτυχώς, το πιο ωραίο απ' όλα, αυτό που δείχνει τον Βορρά, στην έξοδο 2 παραμένει ανέπαφο.

 (Για τις ίδιες φωτογραφίες σε μεγαλύτερο μέγεθος και σε μαυρόασπρη εκδοχή, δείτε το σετ «Japan Arekore» στο Flickr).

4 comments:

Ilias (Greece) said...

Ααααααχ ήδη κλαίω τον πανέμορφο σταθμό στην Harajuku, ποιός ξέρει πόσα ακόμα θα ξηλώσουν. Ένας άλλος φόβος που έχω είναι μήπως μετά τους Ολυμπιακούς αρχίσει να γίνεται μη προσιτή οικονομικά για μας τους τουρίστες.

Γρηγόρης A. Μηλιαρέσης said...

Δεν έχει λόγο να συμβεί κάτι τέτοιο. Όσο για τον σταθμό του Χαρατζούκου, ναι, είναι δυσάρεστο όμως αν υπάρχει ένα πράγμα που μαθαίνει κανείς στην Ιαπωνία είναι η παροδικότητα των πραγμάτων. Ακόμα και στα λίγα χρόνια που βρίσκομαι εγώ εδώ, έχουν αλλάξει τόσα πολλά πράγματα που από κάποιο σημείο και μετά παύεις να δίνεις σημασία και απολαμβάνεις αυτό που έχεις, όσο το έχεις.

Ilias (Greece) said...

κάτι πήρε το αυτί μου για σημαντική ποσοστιαία ανάπτυξη στην οικονομία (μετά από τα τόσα χρόνια με αναιμικά νούμερα) και ανησύχησα κάπως μη γίνει κι εκεί Αμερική (όπως ήταν κάποτε δηλαδή). Δυο ταξίδια έχω κάνει μόνο αλλά βλέπω οτι ανά 2-3 χρόνια θέλω να επισκέπτομαι την Ιαπωνία (μία νέα πόλη + Τοκιο) οπότε κάπως έχω κακομάθει με τις πολύ λογικές τιμές (ανάλογα με το επίπεδο ζωής).

Γρηγόρης A. Μηλιαρέσης said...

Καλά, το "σημαντική" είναι σχετικό: 4% για το χάλι της ιαπωνικής οικονομίας τα τελευταία 20 χρόνια μπορεί να είναι κάτι αξιομνημόνευτο αλλά σίγουρα δεν είναι ακριβώς επανόρθωση, χώρια που για μια ακόμα φορά πρόκειται για νούμερα καθηδηγούμενα από την ειδική σχέση κράτους-μεγάλων επιχειρήσεων (συνεπικουρούντων και των ολυμπιακών έργων, βεβαίως -γι αυτό γίνονται οι αγώνες άλλωστε!) Ειλικρινά, αμφιβάλω πολύ αν θα αλλάξει κάτι σημαντικά στο κομμάτι της οικονομίας που σχετίζεται με τον καταναλωτή: το κόστος ζωής εδώ είναι λογικό επειδή έτσι είναι οργανωμένη η Ιαπωνία και η κοινωνία της και αυτό δεν είναι κάτι που επηρεάζεται από μικρό-(ή μεγάλο-) διακυμάνσεις στην οικονομία. Για την ιστορία, δε θα έλεγα ότι είναι λογικό μόνο "ανάλογα με το επίπεδο ζωής": συγκρίνοντας με την Ελλάδα (μια και το βασικό μου μέτρο αυτό είναι), τα πράγματα πολύ συχνά είναι κατ' απόλυτη τιμή φτηνότερα εδώ.